jueves, 5 de noviembre de 2009

Dimarts 20 d´octubre seminari

A seminari havíem de portar un objecte personal que ens recordes a la nostra etapa infantil, cada persona l’havia d’explicar perquè ho havia escollit i que li recordava.
Jo vaig portar la revista de l’escola que ens donaven cada any on hi havia recopilat fotografies de les excursions, fotos de grup de tots els alumnes de Maristes ja que em porta molts bons records i les guardo amb molt de carinyo.
Finalment dues companyes de la classe van portar una noticia la qual parlava d’una escola d’Anglaterra en que la seva normativa obliga als professors d’anar ben vestits: pantalons de pinça, corbata, vestits...
Això va obrir un debat on la gent es posicionava a favor o en contra de la nova norma dictada per l’escola, en el meu cas era a favor ja que els alumnes també estaven obligats anar uniformats, trobo injust que un professor pugui anar en texans,i els alumnes han d’anar mudats.
Després la Jessica ens va explicar el conte de la caputxeta vermella.
Per acabar la Loles ens va fer una petita explicació de com hem d'explicar un conte:

Els infants escolten millor un conte explicat que llegit.
Elements afegits: mirar, preguntar, entonació...
Com explicar un conte:
- Coneixer en profunditat
- entendre bé la història
- Donar-li valor al conte (prendre's-ho en serio)
- Repetir les coses importants.
- Preparació de les condicions físiques (ambient)
- No trencar la màgia dels nens que estan atents.
- Valorar si els nens estan atents i si no, plantejar-se que s'està fent malament.
- Augmentar la velocitat a mesura que avanci el conte.
- Evitar comentaris entremig del conte.
- No cridar i to de veu tranquil
- En definitiva: Simpatia, comprensió i espontaneïtat

No hay comentarios:

Publicar un comentario